Laat je een berichtje achter? Dat vind ik zeer fijn...


woensdag 30 oktober 2013

En de zoektocht naar stoelen...

De kogel was door de kerk. Al een hele tijd was ik op zoek naar nieuwe stoelen voor mijn eetplaats. Omdat de eettafel met bijhorende stoelen slechts tijdelijk is tot ik ooit eens meer plaats heb om die eigen droomtafel aan te schaffen, proberen we het budget dus te beperken. De Ikea-stoelen en bank die ik 4 jaar geleden kocht, die verliezen enerzijds hun stevigheid en anderzijds is de bank (die dan wel nog stevig is) niet zo handig zitten tijdens een gezellig avondje tafelen. Geen ikea (of gelijkaardig) meer dus, maar ook geen dure designstoelen. Het mag gerust iets eigenzinnigs zijn waar ik wel nog wat opknapwerk aan heb.

Met dit in het achterhoofd werd er al rondgekeken op pinterest, werden al zoekertjessites afgeschuimd,... Neem ik allemaal gelijke stoelen die ik eventueel schilder en de zitting van een fleurig stofje voorzie? Gaat dat stofje dan niet vloeken met de rest van het interieur? Zou ik die stoelen dan niet in verschillende kleurtinten schilderen? Misschien moet ik voor 6 verschillende stoelen gaan... Enzovoort enzovoort.
Maar nu was dus de kogel door de kerk. Zaterdag zag ik stoelen in de kringloop-winkel en vandaag zou ik deze dus gaan halen.
U raadt het al... Geen stoelen meer. Of toch niet die die ik op het oog had. Wel andere, maar in de kringloop weten ze natuurlijk ook wel dat dat soort stoelen nu heel erg in de smaak valt. Waardoor de aankoop dan weer buiten mijn minimaal budget zou vallen...
De oorspronkelijke stoelen hadden een metalen onderstel en houten zitting en rugleuning. De nieuwe (maar dus boven budget)-stoelen toon ik even met een fotootje...
Ik zag ook nog deze, maar die bleken te breed te zijn voor mijn tafel... Jammer want slechts € 20 en perfect overtrekbaar met een leuke stof. 


En dus zijn we weer bij af...
10 november is stoffenspektakel in Kortrijk. Dus tegen dan zou ik het graag beslist hebben zodat ik weet of er wel of geen stof aan de nieuwe stoelen te pas komt.

Nog een dikke 10 dagen 'stress' voor de eeuwige twijfelaar in mij. 
Misschien kunnen jullie advies geven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten