Laat je een berichtje achter? Dat vind ik zeer fijn...


maandag 28 april 2014

Foto Challenge 17/52





Tot hiertoe toonde ik in de Foto Challenge eerder detailfoto's vanuit mijn dorp. Of foto's van de (weinige) velden er rondom. Aangezien het jaar er nu echter voor bijna een kwart op zit, heb ik besloten dat het tijd is voor een meer realistischer beeld. 
Of toch voor een beeld dat jullie idee over mijn dorp een stuk completer zal maken.
De foto nam ik deze ochtend van bij de voordeur van de dokter (over de reden van het doktersbezoek kon u gisteren al lezen).  Het is zo'n beetje de 'hoofdstraat' van mijn dorp. In mijn kindertijd (ik woonde ook zelf in deze straat) nog echt met kinderkopjes, maar nu al een hele tijd heraangelegd met ordinaire klinkers.
U hoort het, ik ben niet zo'n fan van hoe de openbare ruimte in onze gemeente aangepakt wordt. Om mijn punt te illustreren neem ik later ook nog eens een foto van ons nieuw aangelegde dorpsplein. (ik dacht eigenlijk dat ik daar al eens over schreef, maar kan het nu niet direct terug vinden. ik kom er in alle geval dus nog op terug.)

Prettige week allemaal !

7 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien waar je woonde en woont :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Als ik het voor het zeggen had, dan zag het er hier wel lichtjes anders uit hoor. :-)

      Verwijderen
  2. Het is zeker een heel mooi beeld, ik had het niet verkeerd gevonden als mijn wiegje daar een nummertje had mogen zijn. Ik had dan gewoon zelf wel voor wat vriendjes gezocht en hier en daar een oude vauxhall en een briesend paard. Attributen zijn er als opvulling, en in principe zijn ze overal te koop maar het subject zelve, zie daar maar eens aan te komen. Niet in deze straat, het ligt hier voor het oprapen maar in die straat die van nature al zo rommelig is en in al haar wanorde nog gezellig lijkt ook. Kinderen die elkaar aan de haren trekken, auto's diep elkaar knallen en dan natuurlijk nog de juut, altijd maar weer die juut.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik schoenen met hoge hakken aan heb verkies ik toch de orinaire klinkers... ;)

    BeantwoordenVerwijderen