Laat je een berichtje achter? Dat vind ik zeer fijn...


vrijdag 25 april 2014

Vervolg van het moestuinverhaal...

Hier kon u al lezen dat ik plande in mijn kleine tuintje toch te gaan moestuinieren.
Na het planten van aardbeien in bak, laat ik u ook de andere tuinvorderingen zien...

Grond voorbereiden.

Afboorden en paadje toevoegen -compleet belachelijk volgens vrienden- zodat ik toch zeker overal goed bij kan.














Beslissen wat waar mag staan.


Zaaien.
 
Hopen op een gevarieerde oogst...

Bijhorende herkenningsplaatjes maken.





















 (hint: gebruik watervaste stiften, anders is uw moeite na 1 keer gieten al direct om zeep. :-))

Nog wat plantjes kopen op de markt en bedenken wat er nog op de overgebleven plaats zal komen...
















Iemand suggesties over wat zeker niet in een mini-moestuin mag ontbreken?
Voor de niet-plantkundigen onder ons: op de foto zou u al kunnen herkennen (of nog niet herkennen omdat er gezaaid werd in plaats van geplant)
- mini-wortel
- lange witte radijzen
- rood-witte radijzen (flamboyant volgens het pakje)
- gewone radijzen
- kervel
- groene en witte selder
- brocoli
- spinazie
- veldsla
- rucola
- raketsla
en verder nog (maar niet op de foto want toegevoegd aan het kruidenperk of in pot gezet):
- laurier 
- platte peterselie
- bieslook
- oregano

Suggesties / tips zijn welkom...
(ook geniale invallen voor het pompoenplan, waarvan ik nu eigenlijk niet weet of ik er hier al over schreef of niet...) 

5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk! Wij wilden zelf eigenlijk ook een moestuintje, maar hier stikt het van de katten en het idee dat.... Nee, toch maar niet dus. Die van jou ziet er prachtig uit. Lachen, met die stift. Was ik niet opgekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je de katten niet uit de tuin houden? Of er een net over spannen of zo? Wat die stift betreft, ja, ik kon mezelf ook wel behoorlijk voor het hoofd slaan toen ik het merkte.

      Verwijderen
  2. Succes met je moestuin! :-) Dat paadje vind ik trouwens helemaal niet belachelijk, eerder praktisch...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal de zomer uitwijzen hé. Maar ik denk toch ook dat ik er content ga van zijn. :-)

      Verwijderen
  3. Succes, ziet er heel leuk uit!!
    Watervaste stiften, heb mijn les er ook in geleerd! ;)

    BeantwoordenVerwijderen