Laat je een berichtje achter? Dat vind ik zeer fijn...


woensdag 11 december 2013

Laat je eens goed gaan... deel 1

De voorbije weken ging het hier niet zo goed. Officieel ziek was ik niet, maar officieus toch redelijk ellendig. 
Maar goed, dat is voorbij.
Tijd om er opnieuw in te vliegen. De stofdoek werd bovengehaald, er werd gestofzuigd en opgeruimd. (Dweilen is voor later eens. :-))
En eens er weer ruimte was, werd die vrolijk opgevuld met een eerste portie kerstsfeer. Ik hou van gezelligheid, dus ja, kerstversiering vind ik top !

 







Geïnspireerd door deze wedstrijd ging ik aan de slag om niet enkel te versieren, maar ook opnieuw voor 'een boom' te zorgen. De eerste twee jaren van het alleenwonen werd namelijk telkens een echte boom gezet. Dit kost echter in verhouding vrij veel geld en héél wat sleurwerk voor 1 iemand alleen. De voorbije jaren ging ik dus boomloos door het (kerst)leven. 







Tot ik dus las over dit superidee... Wat mij betreft voor herhaling vatbaar, want ik had ook nog een paar andere ideeën die ik best nog wel eens wil uitproberen.




Ben je geïnspireerd en wil je zelf ook een boom maken?
Ik toon jullie hieronder hoe ik te werk ging bij de mijne. 




Je heb nodig:
- een canvas (of een witgeverfde houten plank)
- witte en rode draad 
- duimspijkers












  Met een hulpkoordje geef je de vorm van je gewenste boom aan.
 

Telkens knoopjes leggen ter hoogte van je hulpdraadje en achteraan vastmaken met een duimspijker.

Tot je dit hebt...

 

Hulpkoordje verwijderen en je boom een plaatsje geven...

 

En dan... naar hartelust versieren natuurlijk !
Mogelijks kan mijn boom zelfs nog ingehuldigd worden als kerstkaarthouder ook...



En helemaal onderaan vindt u deze...

Kindje Jezus ligt voorlopig nog in de schuif. Op 25 december mag die erbij en kunnen ook de drie koningen aan de andere kant van de living hun reis beginnen... :-)






2 opmerkingen:

  1. Hier heb je ook wel je werk aan gehad. Had deze gezien op het Pinterestbord. Ook een mooi en leuk exemplaar! En sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen